


Ask the community...
Just following up - were you able to resolve this? I ran into a similar issue again this month and discovered something important: sometimes Money Network holds funds if you haven't been using the card regularly. They consider it a security measure, but it's really annoying. If that's the case, once you get through to them, ask specifically about security holds on your account.
That's such a relief to hear you got it sorted out! The inactivity hold thing is so ridiculous - like punishing people for finding other ways to receive their benefits. I'm dealing with a similar delay right now (day 6 of waiting) and I bet it's the same issue since I haven't touched my MoneyNetwork card in months. Did they ask you to verify your identity or anything else when they released the hold?
@Rebecca Johnston Yes, they did ask me to verify my identity! I had to provide my SSN, date of birth, and the last 4 digits of my EDD claim number. The whole process took about 10 minutes once I got through to someone. They also mentioned that using the card at least once every 30 days prevents this from happening again - even just checking your balance at an ATM counts as activity. Hope this helps with your situation!
I'm having the exact same problem right now! My payment has been showing "PAID" on UI Online for 8 days but nothing on my MoneyNetwork card. I've called their customer service line probably 15 times and either get disconnected after an hour of waiting or they tell me there's no issue on their end. This is so stressful when you're counting on that money for basic expenses. Has anyone found a specific time of day that works better for getting through to MoneyNetwork? I'm willing to try anything at this point.
As someone who works in banking, I can add some insight into why Money Network's security system is so problematic. These prepaid card systems use very basic fraud detection algorithms that flag anything "unusual" without considering legitimate user behavior patterns. Unlike traditional banks that learn your spending habits over time, Money Network treats every login attempt as potentially suspicious. A few technical tips that might help others: - Their system stores session cookies that can conflict with new login attempts, so always clear your browser data completely (not just history - cookies, cache, everything) - Try logging in during off-peak hours (early morning or late evening) when their servers have less traffic - If you have a VPN, turn it off completely before attempting to access their site - Some people have success using their mobile app instead of the website, or vice versa The 24-hour lockout period isn't just arbitrary - their system needs that time to reset your security profile completely. Attempting to login before then actually extends the lockout period. For anyone setting up direct deposit as an alternative: make sure your bank account shows regular activity for at least 30 days and that the account name exactly matches your EDD profile name. Even small discrepancies can cause rejections.
This is incredibly helpful technical insight! As someone who's been frustrated by Money Network's seemingly random lockouts, it makes so much sense that their fraud detection is based on simple algorithms rather than learning user patterns. The point about session cookies conflicting with new login attempts explains why clearing browser data completely (not just history) has been so effective for people in this thread. Your tip about VPNs is particularly valuable - I never would have thought that could trigger their security system, but it makes perfect sense that they'd flag traffic from VPN IP addresses as suspicious. And the explanation that attempting to login before the 24-hour reset period actually EXTENDS the lockout is crucial information that Money Network's customer service never mentions. For anyone dealing with lockouts, this professional perspective really validates the community solutions we've figured out here. It's not that we're doing anything wrong - it's that their system is fundamentally flawed for handling normal user behavior. Thanks for taking the time to explain the technical side of why these workarounds are necessary!
I'm dealing with this exact same issue and it's been absolutely infuriating! EDD has been deducting about $140 from my weekly benefits for the past month with zero documentation or explanation. Like everyone else here, I never received any overpayment notice, there's nothing in my UI Online account, and every rep I've managed to reach gives me completely different stories. What really gets me is that they can just start taking our money without any due process, but if we make even a small mistake on our certification they threaten fraud charges. The system is completely rigged against us! Reading through all these comments has been both validating (knowing I'm not alone) and helpful. I'm definitely going to try that overpayment unit number at 1-866-401-2849 that @Isaiah Sanders shared, and I love the idea of contacting my assemblyperson's office like @Isabella Oliveira did successfully. The certified letter demanding documentation approach also sounds like a must-do. For anyone else fighting this battle - keep detailed records of every conversation including dates, times, and exactly what each rep tells you. The contradictory information might actually help us prove they don't know what they're doing if this goes to appeal. We shouldn't have to become EDD experts just to protect our own benefits, but here we are. Don't give up - we have rights even if EDD makes it nearly impossible to exercise them!
I'm so sorry you're going through this too! It's honestly both comforting and infuriating to see how many of us are dealing with the exact same situation. The lack of due process is what gets me the most - they can just decide to take our money without any explanation, but we're the ones who have to prove our innocence. I just joined this community because I'm facing a similar issue where they're deducting about $125 weekly with zero documentation. Thank you for mentioning those specific strategies - I had no idea about the overpayment unit number or that assemblyperson offices could help with EDD issues. I'm definitely going to try all three approaches (the special phone number, certified letter, and assemblyperson contact) starting tomorrow. The idea about keeping detailed records of contradictory rep statements is brilliant too. It's ridiculous that we have to become our own legal advocates just to understand our basic benefits, but at least we can support each other through this nightmare. Please keep us updated on your progress - it helps to know we're not fighting this alone!
I'm dealing with this exact nightmare too and it's been going on for 7 weeks now! EDD has been deducting $195 from my weekly benefits with absolutely no explanation whatsoever. No letter, no notice in UI Online, nothing - just randomly reduced payments that have completely destroyed my ability to pay rent and buy groceries. What's driving me insane is the complete lack of consistency from their reps. I've called probably 60+ times and when I finally get through, each person tells me something completely different. One said it was for "unreported wages" from 6 months ago (which is false - I have every pay stub), another claimed it was a "system maintenance adjustment," and yesterday a rep told me she couldn't see any deductions on my account at all! How is this even legal? They can just start stealing our money without any documentation or due process, but if we accidentally report our part-time hours wrong by even a few dollars, they threaten us with fraud penalties. The system is completely stacked against us. Thank you to everyone sharing their experiences and solutions in this thread. Seeing that @Isabella Oliveira got actual results through her assemblyperson's office gives me hope. I'm going to try that overpayment unit number (1-866-401-2849) tomorrow morning, send a certified letter demanding all documentation, and contact my assembly rep's office this week. It's absolutely insane that we have to become full-time EDD investigators just to understand our own benefits, but clearly that's what it takes. Don't let them wear you down with their incompetence - we deserve answers and proper documentation before they can touch our money!
Just want to echo what everyone else is saying - you absolutely did NOT mess up by trying to work! I was in almost the exact same boat last summer. Got laid off from my marketing job, did Instacart for about 2 months to pay bills, then applied for unemployment when those gigs dried up too. The EDD rep actually complimented me for trying to stay employed instead of immediately going on benefits. Your benefit amount will be based on your W-2 wages from the base period, and any gig work you did just gets reported during weekly certification for those specific weeks. One tip that saved me headaches: when you certify for those gig work weeks, round UP to the nearest dollar if you have cents. The system doesn't handle partial dollars well and it can cause payment delays. Also make sure you report earnings for the week you actually worked, not when you got paid - this is SUPER important for gig work since there's often a delay between when you work and when the money hits your account. You should be fine going forward! The hardest part is usually just getting through to talk to someone if you have questions, but it sounds like you're on the right track.
This is such great advice, especially about rounding up to the nearest dollar! I never would have thought about that causing system issues. And you're absolutely right about reporting earnings for the work week vs payment week - I can see how that would be really confusing with gig apps since they often have weird payout schedules. Thank you for sharing your experience and for the encouragement about trying to work first. It's reassuring to know that EDD reps actually see it as a positive thing rather than something that complicates your claim!
Hey Emma! I'm dealing with a really similar situation right now - got laid off from my tech job in February and did food delivery for about 6 weeks before the orders basically disappeared. Just wanted to add that when I called EDD last week, they told me something that might help you: you can actually request to backdate your claim to your original layoff date since you had "good cause" for the delay (trying to find work/support yourself). The rep explained that doing gig work after a layoff actually shows you were "able and available" for work, which is one of the requirements they look for. So don't feel bad about working - it might actually strengthen your case! One thing I learned the hard way: make sure you have your 1099 forms or earnings statements from the gig apps ready. They might ask for them during the application process or later when you certify. I had to scramble to get my DoorDash tax documents because I hadn't downloaded them before my account got deactivated. Really hope your application goes smoothly! This whole process is stressful enough without having to worry about whether you did something wrong by trying to work.
Charity Cohan
I'm so sorry this happened to you! This exact situation is unfortunately way too common with EDD. I went through something similar a few months ago - they called me at 9:30am for a 2-4pm window while I was at a medical appointment. Here's what worked for me: First, immediately log into your UI Online account and send a detailed message explaining that they called outside the scheduled window (include exact times). Then look at your interview notice carefully - there should be a separate phone number specifically for rescheduling missed interviews that's different from the main EDD line. That number is usually much easier to get through! When you speak with them, ask for a "good cause" exemption since they called outside their own protocol. Take screenshots of your original appointment notice as proof of the correct time window. Don't panic - this is fixable if you act within 24-48 hours. The key is being persistent and documenting everything. Most people in this situation get successfully rescheduled without any impact on their benefits. You've got this!
0 coins
Jabari-Jo
•This is such comprehensive advice, thank you! I'm new to this community and dealing with EDD for the first time, and I had no idea there were so many specific steps to take when they mess up like this. Your point about the "good cause" exemption is really helpful - I wouldn't have known to ask for that specifically. It's honestly mind-blowing how many people have experienced this exact same timing issue with EDD. Reading through this entire thread has been both eye-opening and reassuring. The fact that there's a separate rescheduling number that's easier to get through is such valuable information that I wish EDD made more obvious. I'm definitely saving all these tips in case I ever need them. Thank you for taking the time to share such detailed guidance - it really shows how supportive this community is!
0 coins
NebulaKnight
This thread has been incredibly eye-opening as someone who's currently navigating the EDD system for the first time! I had no idea that calling outside scheduled windows was such a common issue, but it's reassuring to see so many success stories about getting it resolved. The advice about checking for that separate rescheduling number on the interview notice is golden - I never would have thought to look for that. It's frustrating that EDD's system seems designed to confuse people, but at least this community exists to share these crucial tips that you can't find in their official documentation. I'm definitely bookmarking this thread and taking screenshots of all the key advice about acting within 24-48 hours, documenting everything, and asking for "good cause" exemptions. Thank you to everyone who took the time to share their detailed experiences - it really makes navigating this stressful process feel less overwhelming!
0 coins
Freya Andersen
•I completely agree - this thread has been such a valuable resource! As someone who's also new to dealing with EDD, I'm amazed at how many people have gone through this exact same frustrating experience with early calls. It really highlights how broken their scheduling system is, but like you said, it's incredibly reassuring to see that there are actual solutions when you know what steps to take. The community knowledge here is honestly better than anything EDD provides officially. I'm also saving all these tips about the rescheduling number, the 24-48 hour window, and documenting everything with screenshots. It's crazy that we have to become experts in navigating their mistakes just to get the benefits we're entitled to, but at least we have each other to figure it out together!
0 coins